گسترۀ تصرفات شیطان و منشأ آن
  • شهریور 29, 1400 ساعت: ۲۲:۳۵
  • بازدید 754
    10
    نکاتی در شناخت شیطان

    رآن کریم در مورد پناه بردن به خداوند از دو تعبیر استفاده می‌کند. گاهی مانند آیۀ اول سورۀ ناس،  «أَعُوذُ»(ثلاثی مجرد) بکار می­برد و گاهی­ این واژه را به باب استفعال برده تا معنای طلب در آن اشراب شود ….

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    قرآن کریم در مورد پناه بردن به خداوند از دو تعبیر استفاده میکند. گاهی مانند آیۀ اول سورۀ ناس،  «أَعُوذُ»(ثلاثی مجرد) بکار می­برد و گاهی­ این واژه را به باب استفعال برده تا معنای طلب در آن اشراب شود:

    «فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ». (پس هرگاه قرآن تلاوت مى‌كنى از خدا بخواه كه تو را از اغواگرى‏‌هاى شيطان رانده شده، پناه دهد.)[نحل/۹۸]

    مطابق فرمایش علامۀ طباطبائی [المیزان۱/۲۸۴] هر پناه بردنی لزوماً به پناه گرفتن منجر نمی‌شود. بلکه باید از خداوند نیز در این مسیر، طلب یاری جست. یعنی انجام کار با شماست، اما نتیجۀ آن با خداوند متعال است. از نظر ایشان این مطلب یک اصل و قاعدۀ قرآنی است که انجام اعمال (به طور خاص اعمال خیر) در اختیار انسان است، ولی صفات و فضائل حاصل از تکرار آن­ها، به دست خداوند متعال محقق می‌شود.

    جلسۀ تفسیر سورۀ ناس

    آذر و دی‌ماه شیطان

    رآن کریم در مورد پناه بردن به خداوند از دو تعبیر استفاده می‌کند. گاهی مانند آیۀ اول سورۀ ناس،  «أَعُوذُ»(ثلاثی مجرد) بکار می­برد و گاهی­ این واژه را به باب استفعال برده تا معنای طلب در آن اشراب شود ....

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد، منتشر نخواهد شد.